söndag 27 februari 2011

vilka är vi som åker på turne?!

Och hur är vi som människor?!

Vilka är vi som vrålar och härjar bakom lösmustacher och taskigt billiga peruker, vilka är vi med kläder inhandlade från röda korset för högst en tjugolapp.
Vilka är vi som lindar in våra vrickade dialoger utan mening och sans med alla dessa svordomar, vilka är vi som försöker skildra livet i en liten by eller småstad med dessa filmer småstadsliv?

Det tänkte jag göra nu, men jag tänker inte skriva hur gulliga och duktiga dom är, sitta här och skriva spaltmeter hur jäkla skojiga och snälla dom här personerna är, nej det orkar ni inte med, fyfan vad tråkigt.

Nej, jag tänker bara skriva alla negativa och tråkiga sidor dessa människor har, det är väl förfan det som är intressant och spännade, att höra vilka idioter och retards dom här egentligen är, äh!

Nu kör vi, nu börjar vi skitsnacket och det underbara är att gänget inte vet om det här och dom kommer få läsa om det här på bloggen efter att ni läst det, underbart!!! jag går bakom ryggen på dom, du ser!! sånt jävla svin är jag...mys!!!

Slakten börjar nu.....

                                                      Martina Olsson
Martina är gängets megadiva, är inte allt klart och uppstyrt när hon kommer till ett liveframträdande eller en filminspelning blir här ett liv utan dess like, jag minns väl vår live show i Sundsvall när vår backstage manager hade glömt fruktkorgen och att kyla det mousserande vinet i hennes loge(bara Martina som har en egen loge)
Den kvällen glömmer jag aldrig, krossade speglar och bord, dyr kväll för företaget, helt stört!
Och som ni sett så har ju vår förra backstage manager hoppat av och en ny stackare anställts, ja resten kan ni ju räkna ut själva.
                                                   Martin Göransson
Martin är nog den konstigaste och svåraste människa som gått i ett par skor på vår runda jävla planet, ja ni hör kanske att jag är lite upprörd när jag skriver nu, men alltså!
Den här mannen har varken jag eller nån annan i gänget förstått sig på, under en turne eller filminspelning så säger han inte ett ord till någon, han sitter för sig själv i nått hörn, sitter och kedjeröker med sin jävla pipa och småsuper, jag minns att Christian behövde hjälp med en kuliss som fastnat i en dörröppning och det behövdes en till person att bära in den till scenen, Martin fick frågan att hjälpa till, svaret blev inte oväntat
"när jag rökt min pipa och tömt min konjak kanske jag ser till att ni får den hjälp som ni behöver"
Martin hjälpte aldrig till och vi var nära att ställa in denna show den kvällen, fyfan vad jävla dåligt Martin!!!

                                                       Sofie Aspelin
Sofie är gängets riktigt onda kraft som kan liknas vid en Dart Vader ala stjärnornas krig, hon lever för att sätta käppar i hjulen för mig och gängets alla föreställningar.
Jag minns den senaste liveföreställningen i Bollnäs folkets hus i mellandagarna, då stod jag på scenkanten och hade en egenomgång med gänget inför showen.
Alla satt samlade utom just Sofie som inte syntes till, där stod jag och visade hur min karaktär Kenta skulle stå på ett ben och göra en karatespark, samtidigt bakom mig kommer Sofie smygande och med full kraft knuffar hon mig i ryggen ner från den 2 meter höga scenen och handlöst ner bland stolarna, jag slog mig rejält illa och det gjorde jätteont, Sofie asgarvade och vrålade..
"Vafan har du ingen balans ditt hjulbenta helvete"


        Jag kan inte hjälpa att jag är hjulbent Sofie, det måste du förstå.

Både jag och Christian försöker att göra allt för att göra detta gäng glada och få dom inspirerade, vi bakar och ger dom presenter nästan varje dag, en gång minns jag att Christian hade gjort varma kex och kokat en jättegod soppa med russin och små gräddpäron, ingen ville smaka eller göra sig besväret att uppskatta detta som Christian gjort, dom vände honom ryggen med orden..
"Bakar du nått mer eller kokar en soppa till Christian då slår vi ihjäl dig"

Jaja, det ska bli kul att samla gänget igen för att åka ut på en turne...

                                                 Ses därute gott folk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar