fredag 25 februari 2011

Trött på skrivandet, jag vill börja filma och gnugga på livescenen med gänget nu!

Jag vill ut och börja agera snart.

Klockan är 04.30 när jag drar på mig morgonrocken och går ner till köket för att slå på kaffebryggarn, för bara nån dag sedan blev jag klar med den nya liveshowen som har premiär i sommar, ett slit på 2 månader dag som natt.
Och nu är det dags att börja med manuset för den nya filmen som känns mycket spännande och nytänkande för oss, nu ska vi som sagt in i krogbranschen och bena ur och ge vår berättelse hur vi svenskar iaf på den här sidan av landet beter sig på krogen.
Det blir väl en hel del kängor som flyger till både myndigheter och gäster, men vi kommer driva på hårt med vårt folk bakom bardisken också, så det blir nog en bra mix av det galna kroglivet.

Men skrivandet börjar bli lite småjobbigt nu, det tar på krafterna att sitta dag som natt och knappra på den här förbannade laptopen, ljuset från skärmen och den eviga kaffesmaken i munnen börjar bli ganska enformig.
Man börjar längta efter det praktiska, man längtar efter gänget och att få gnugga på repetioner eller agera framför kameran, att få försöka få fram de bilder och tankar jag har med mig i mitt manus och ut på scenen helt enkelt.
Gänget har fått tagit del av manusutkasten under ett par månader nu och står laddade och väntar, för alla är eniga och det kommer inte bli ett dugg friskare och normalare under detta år.

För vi vrider på lite till av den skruvade hälsingehumorn och ser fram emot ett vrickat 2011.

Här kommer lite rörliga bilder på lite repetioner om nån skulle va nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar