torsdag 13 januari 2011

Två Alftabor möttes med sikte på turne.

Igår var jag och Martina ner till Säversta tryckeri i Bollnäs för att hämta affischer för den stundande vårturnen, en tung jävla hög på 500st affischer med Stånk Tommys vackra nuna på, eller ja vackra vet jag väl inte, men så jävla förbannat stygg är han väl inte!?
Jara!! skitsamma, han är inte frisk på en fläck och det är ju huvudsaken, PUNKT!

Men iaf, på vägen ut från tryckeriet träffade jag en annan Alftabo som också skulle hämta ut sina affischer för sin kommande turne, nämligen chefen himself Per Persson(Packet ni vet)
Perssons Pack från Alfta, bandet man är uppväxt med som folkölsdrickande moppe kille, bandet som alltid spelades på varje förfest i varje buske man halsade folkisar, Packet är också bandet som jag flitigt arrangerade på mina krogar i Bollnäs då det begavs sig, juldags traditionen i Bollnäs med Perssons Pack kan jag stoltsera med att ha uppfunnit iaf, så det så!
Tack för alla oförglömliga juldagspartaj Per med eminenta gäster som Jakob Hellman, Marit Bergman, Niklas Frisk och alla dom andra.
Lycka till och kör hårt chefen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar