måndag 3 januari 2011

Morgonrock och med håret som Rasmus på luffen.

Skriver jag vidare här i min lilla stuga ute i dom djupa hälsingeskogarna, och frågan som jag ofta får är vart fan får du allt ifrån?
Jag brukar snappa upp det mesta från vardagliga dråpliga situationer som folk berättar för mig, annars hittar jag på skiten själv, fantiserar ihop nån galen figur som sätter sig själv i en pinsam situation.
Men dom flesta av våra figurer finns ju därute, fast vi har ju skruvat på dom lite såklart och en del ganska mycket, jag tänker väl närmast på en orangeklädd mekaniker, han hoppas jag slipper möta öga mot öga in real life om man säger, eller förresten! vore nog fan ganska intressant att få möta honom ändå..
Men bara så ni vet så sitter jag just nu i morgonrock och med håret som Rasmus på luffen och skriver manus, med en kopp kaffe bredvid tangentbordet, och har för närvarande öppna spjäll så det kommer bra mycket galet skit rakt in i laptop helvetet, och resultatet får ni se i sommar.

/Crille

1 kommentar:

  1. Ja appropå verkliga figurer... var på nyårs kryssning och sitter brevid ett par vid frukosten, då kvinnan i sällskapet beundrar utsikten över skärgården och säger till sin man.
    Men tror du inte det måste bli väldigt blåsigt här när det blåser!! (med världens dialekt)
    Jag sätter kaffet i halsen och försöker hålla mig för skratt...vilket inte går så bra...biter mig i läppen och fortsätter skratta.
    Stackars det paret, hur ska dom kunna veta att jag är "skadad" av småstadslivs sekten :)

    Tack för att ni förgyller mitt och mångas liv.

    // Anna-Karin

    SvaraRadera