onsdag 12 januari 2011

Småstadsliv och Håkan Hellström= SANT!?

Men vad yrar jag om nu?

Vafan har Håkan Hellström med Småstadsliv att göra, ingenting typ, det är väl mest att jag tycker han är så jävla bra och beundrar denna artist väldigt mycket, men jag tycker ändå att det finns en liten liknelse.

Låt mig få förklara först innan ni dumförklarar mig, lyssna här!

Håkan Hellströms sångröst tycker många låter hemsk, han sätter inga toner, han har ingen sångröst över huvudtaget säger man.
Men so what!
Om det nu är så, vilket jag inte tycker men Håkan Hellström levererar mer passion, glädje och äkthet än hela IDOL fältet med snygg Erikar och allt vad fan dom heter, eller alla supertråkiga schlager artister som sätter varenda ton så vackert men vem fan bryr sig om det egentligen, vi vill ha nått på riktigt och Håkan Hellström är på riktigt, han är Sveriges bästa live artist utan tvekan och vore jag en 14 årig tjej så skulle jag står där framme och skrika som alla dom andra framför scenen.

Men hur fan ska jag få en liknelse med Småstadsliv nudå?

Okey vi är ju inte Sveriges bästa liveakt, inte heller har vi en massa skrikande 14 åringar nedanför scenkanten, vi har heller inte vunnit en massa rikstäckande priser eller utmärkelser, vi kan heller inte fylla Liseberg tills bristningsgränsen(jag var där vid hans publikrekord) vi kommer aldrig bli en Håkan Hellström, det är klart.

Men den lilla liknelse jag vill komma till är att vi åxå kan se och låta lite falskt, våra lösmustacher hänger löst och man ser tejpen blänka där under, våra peruker sitter som skit och våra kvinnor i filmerna har mer skägg än männen, taskiga filmvinklar och bedrövligt ljus i många scener.

Men so what!
Det vi vill och har som uppgift är ju att underhålla och få folka att må bra och skratta som fan, och det kan jag säga nu att vi verkligen lyckats med.
Precis som alla andra dyra och snyggt filmade stora humorproduktioner på teve får vi folk att skratta, och det är fanimej underbart att se.

Det får gärna låta falskt, jag skiter i om inte tonerna sitter eller att stämman inte låter som Darins, jag vill bara ha äkthet och stor passion, det räcker för mig.

Kör Håkan!



          

2 kommentarer:

  1. Så himla sant de du skriver. Håkan är en bland dom bättre artister vi har tycker jag, och just de där du säger att vara äkta är så himla viktigt! Ni är klockrena även om era peruker sitter lite snett och städtanterna har skägg, så är ni så grymma på alla sätt och vis, så man tänker inte på att de är 2 killar som spelar städtanterna:) De kallar jag riktiga skådespelare!!! Ni är grym! Er kommer man aldrigt att tröttna på.. Kör ba kör ba!!!!

    SvaraRadera
  2. Priset Årets Alftabo till manusförfattaren/regissören räcker väl nog så långt!?

    Och att det inte är perfekt, det är ju hela charmen med er! Ni är fan så mycket roligare än alla perfekt inövade skämt och sketcher från "humoreliten", som man knappt förstår för att de är så djupa.

    Nä, kör på eran grej och låt alla utsålda hus tala för sig själva! Man behöver inte gå på farser på de etablerade teatrarna i Stockholm eller se Papphammar för att vika sig dubbel av skratt! GO SMÅSTADSLIV!

    SvaraRadera