söndag 2 januari 2011

Manusskrivning och tillbakablickar!

Just nu har jag grävt ner mig i hälsingemyllan och bara skriver manus, vi laddar ju som sagt för ett sjukt mysigt 2011 med en massa scenuppdrag och film, skriver alltså nu för nya sommarshowen samt 20st Anosch vägkrog radioprogram.
Men kan inte låta bli att tänka tillbaka på detta fantastiska år vi fick i 2010, alla dessa utsålda hus och alla möten med våra fans som gnuggat våra youtubeklipp och köpt våra filmer, ni är ju helt underbara!
Sen har vi ju lite roliga minnen från våra uppträdanden, bla den i Valboköpcentrum, det var faktiskt ganska så stört och mycket vrickat i skallen av oss.

Alltså här står jag och Martina på scen inför ett tjuvtjockt hav av människor som trängs för att se oss, Valboköpcentrum har gjort tv reklam inför vårt gig, så det var sjukt mycket folk där.
kommer vi till scetchen med Kenta och Venus där Kenta skall börja mucka gräl med en tiger som vi givetvis glömde hemma, då fick vi låna en jättestor nalle i  en butik därnere, men det vrickade är att denna scen är tagen från vår live show och i avslutningen måste vi ha en ljusstake som jag kickar ner med en spark plus att Sofie Aspelin som sin figur Inga gerd skall komma in åxå, men varken ljustaken eller Sofie var med och det tänkte vi inte på eller hade planerat, så vi hade inget slut på scetchen!
Och det kom vi på efter halva scetchen, paniken!!
Spred sig inom oss, så denna avslutning på scetchen kom vi på i stunden, jag kickade i luften istället för på ljusstaken som inte fanns och hävde ur mig efter frågan till Venus om hon visste vad det där var.
- Nära en träff!
Alltså nära en träff?! fyndigt Crille!? hell no! ja jag kunde ju inte sparka till nallen som vi lånat och jag kom inte på något fyndigare att säga i stundens allvar, men folk skrattade iaf och det är väl det som är grundtanken ändå.
Improvisera i all ära, men det där var lite väl svettigt, vi ska nog snacka egenom lite mer innan vi kliver upp på en scen inför ett fullsatt köpcentrum.

men sånna e vi, inte fullt friska i skallen typ...

jag återkommer om flera minnen sen, nu läre jag fortsätta skriva manus igen, hörs hej!!!

/Crille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar