onsdag 13 april 2011

Helt sanslös biljetthysteri till nya showen!

Det är exakt 97 dagar kvar till att ridån går upp på premiären i Alfta.

Vi har ännu inte gått ut med våra annonser eller hunnit tryckt våra affischer som ska pryda varenda buske i hela södra norrland, och när vi får in rapporter från TICNET att biljetterna bara rusar på i försäljning börjar vi snegla på varandra och skruva på oss, alltså jäklar vilket tryck det kommer bli i sommar!

Vi tolkar det här som att det finns faktiskt några därute som gillar vår humor och att ni som såg vår första show var relativt nöjda, och jag kan lugnt säga att den nya showen är inte ett dugg mildare i snabba vridningar i skruvad Hälsingehumor som borde stoppats för länge sen, jag har ibland önskat att någon i mitt manussskrivande kunde hoppa fram och sätta en bedövningspil i min kropp för att på nått sätt mildra detta knapprande på laptopen som skapar dessa milt sagt oborstade scener som skall framföras i sommar.




Men ingen har lyckats bedövat mig med pilar när jag skrivit detta manus för nya showen så nu är det bara gilla läget och ännu engång lär alla finkultursredaktörer klia sina huvuden när vi rullar ut på vägarna med vårt oborstade småstadslivsgäng.

Säger som Kalle Moreus jag "UNDERBAAAAAAAAAAAAAART!!!!!!"

Men åter igen till biljetthysterin, eftersom det är ganska tufft att under juli månad ordna extraföreställningar, så vill jag bara säga att ni som funderar att se denna nya show i sommar så köp biljett i god tid, för som det rullar nu så kommer det vara slutsålt långt innan premiären i Alfta 19/7.

Per Persson inviger premiären av nya showen i Alfta.


1 kommentar:

  1. Snälla ni måste komma till Dalarna med den nya showen! Var och såg er i Falun på Folkets hus där jag och mina vänner skratta så vi grät. Ni är helt otroliga och vill verkligen se er igen! Fortsätt med det ni gör och gör våra dagar roligare.
    //Mvh David

    SvaraRadera