fredag 29 april 2011

Från hockeydamask hållare till sexigt strumpeband.

Jag som ville bli hockeyproffs och stångas med alla dom andra stora pojkarna.

Jag har spelat hockey sedan jag var 7 år och som liten knatte drömde man sig ofta bort till andra sidan pölen(atlanten) där man stångades i sarghörnen med Chris Chelios och Ray Bourque och snurrade upp målvakter som Ron Hextall och Patrick Roy, man stod öga mot öga mot fruktade slagskämpar som Bob Probert och Tie Domi som man givetvis dängde upp lekande lätt.


Bob Probert dansar lite med en annan ganska så duktig danspartner, Tie Domi.

Ron Hextall skulle man vilja ha snurrat upp

Men drömmarna stannade vid drömmar och mina damaskhållare som jag haft i hela min hockeykarriär byttes ut mot andra lite mer raffiga om man säger, så istället för en blåtira under ögat så färgar jag mitt öga med billig mascara från dollarstore och låter läpparna lysa rött och mina ögonfransar målas svarta som den städtant jag nu är.
En tuff och elak hockeyspelare fick nu börja klä sig i kvinnokläder och jaga gubbskinn på både danser och utlandsresor, och så var det med den NHL drömmen.

Jara! det är nån som ska springa i kvinnokläder och jaga underbara karlar med håriga bringor A!

Tuff hockeyspelare? nja, men tuff  och målmedveten kvinna JA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar