torsdag 3 mars 2011

vad händer & vafan jobbar du med Crille?

Jag får ofta frågan vad jag jobbar med på riktigt.

Om jag själv har svårt att förstå att detta är mitt yrke, hur ska då andra kunna ta detta på allvar, men fakta är att jag jobbar på heltid som manusförfattare och skådespelare i ett mindre produktionsbolag vid namn Småstadsliv Sverige ab.


Denna nya bransch som jag nu gnuggar i får jag nu leva ut min galna fantasi i både radio som på film och jag får också den stora äran att stå på en livescen inför en massa slutsålda teatersalonger, helt fantastiskt jobb man har ändå.

"Men vad jobbar du med på riktigt Crille?"

-eh? ja fast, det här är mitt nya jobb, när jag inte skriver och fantiserar åker jag ut på en massa scener och klär mig i klänningar och behåar och gnäller på karlarna, dessa jävla gubbar som kastar dessa skitiga strumpor och deras förbannade kalsonger överallt/ BRA!  ta över Agneta kör bara!!!


Nemen! så äre väl uppbyggt, först ska vi kvinnor klara av vårt heltidsjobb 07-16, men det är bara halva dagen det kära karlar, sen när vi kommer hem så börjar vårt nästa heltidsjobb.
ska vi städa-tvätta-se lite lagomt sexig ut och laga mat till den förbannade lata idioten som tror att dagen är över bara för att klockan passerat fyra och mörkret infunnit sig, vi måste dessutom se till att ungarna gör det dom ska för att inte halka efter med läxorna, men vad gör du gubbjävel när du stämplat ut från ditt heltidsjobb?!

Ja inte fan stämplar du in i hemmets eviga heltidsjobb iaf, och säg förfan inte att det är du som sköter bilen och jag hemmet, blir det fel på den där bilen lämnar du in den på verkstan iaf, och om den behövs tankas kan jag göra det själv.
Nej!!
Det blir nog fan ingen mer gubbe för mig, det räckte med Knut!!!

/Agneta Patrull

1 kommentar:

  1. Crille, du borde blir Bollnäs nya jämställdhets-ambassadör!!

    SvaraRadera