tisdag 22 mars 2011

Nu blir fenomenet småstadsliv en intervju i en bok.

En intervju är inbokad med en frilansjournalist som stod för denna veckas stora höjdpunkt.

(Jag måste dra veckáns höjdpunkt först bara)
Hon fick alltså äran att intervjua 2010 års bästa artist Håkan hellström, det är stort! och jag har lyssnat på denna intervju nu ett antal gånger, mycket bra intervju och enormt roligt att Håkan lyfter fram vår stora Alftason Per Persson som en av sina stora förebilder som ung.

Per Persson och hans Packs bonniga låtar om olycklig kärlek och fylla har alltså inspirerat denna Göteborgare och hans guldkantade framgångssaga, det är fanimej mig med lite stolthet man sträcker på sig som Alftabo nu, och det måste nog vara nå visst med myllan mellan bandymetropolerna Edsbyn och Bollnäs, för det är just i Perssons packs lilla Alfta som vi hittar fenomenet småstadsliv som nu alltså blir en intervju i en bok.

En bok alltså! ingen tidning folk använder till arslet efter utgångsdatum eller till vedspisen i köket, en bok är heller inte nått som folk använder till att linda in allt porslin då det vankas flytt, eller att slå ihjäl flugor med.



En bok ställer man varsamt i sin hylla eller går ned till stans bibliotek och läser under kyrklig tystnad, så vi ger varandra en stor bamsekram inom gänget och ler så vi får värk i käkarna då vi nu kan stoltsera med att hamna i en bok, för det här trodde vi verkligen inte när vi 2008 krånglade på oss våra behåar och hängde in ögat för dom första klippen på youtube, kul som fan och en boost åt hela gänget inför kommande turneer.



Eftersom detta är rykande färskt och jag vet inte hur mycket jag får avslöja så får författarna för stunden vara anonyma, men då jag får grönt ljus kommer jag givetvis berätta mer om boken som iaf ser ut att komma ut i september.

Just ja!
Det blev faktiskt klart med en till intervju idag gällande detta småstadsfenomen, det var veckotidningen LAND som ringde och kommer upp på en intervju i slutet på mars, men dom slog då inte boken idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar