fredag 11 mars 2011

dagen innan dagen

fantastiskt dag som kombineras med jobb, packning åsså lite blogg!

i morgon klockan 05.30 går bussen från bollnäs med ett taggat småstadslivsgäng mot härnösand för vårturnéns första föreställning(ar).

igårkväll hade vi första repet på hur länge som helst, och även fast det känns som om att man är helt borta i repliker så sitter det ändå när man står där. men jag hoppas på ett mer seriöst rep i morgon i hörnösand än igår... suck! kan vi inte bara vara seriös någon gång? vi brottades, skrek, kastade stolar och snöbollar kanske lite mer än vad vi repade. jag tror vi har saknat varandra!

Våran nya backstage manager Björn var med också, tvivlar inte en sekund på honom och självklart kunde inte vår gamle räv Anna Olsson hålla sig undan heller. Hon var där hon med!

efter ett väldigt oseriöst men nyttigt rep så är jag, Martin och Sofie påväg ut till bilen. BONK! en snöboll i skallen och en Martin med ett leende över hela ansiktet, och där satte det igång! ett snöbollskrig utan dess like. Alldeles efter min härliga pärla i Martins skalle så kommer Crille ut och suckar "martina, du var 20 år eller hur var det? och du martin, du ska vara en förebild!" så gick han in igen. jag hade fullt upp med att pärla på Martin men hann ändå tänka "jag ger honom två minuter". och så blev det, efter två minuter var crille och christian också med i matchen. det slutade såklart med att jag pulade dom alliphopa och crille for på arsle med en jävla smäll!

jag antar att detta inte var det sista snöbollskriget den här veckan! hehehehhehe

nu måste jag fortsätta packa, men häng med på turnén! crille bloggar.

 /Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar