söndag 15 maj 2011

Här kommer svaren på era frågor.

Här har jag plockat ut lite frågor som ramlat in.

Det har varit en del frågor som handlat om den nya filmen och showen som jag tyvärr ej kan svara på då jag riskerar att avslöja för mycket, ni får allt vänta till premiärerna för både den nya showen och nya filmen.

Här kommer svaren då på era frågor:

1.Hejsan, jag undrar om ni någon gång haft känslan av att "nu har jag tröttnat på att göra dessa småstadsliv sketcher"? Eller har det alltid varit att ni är på och vill göra fler sk.etcher och tycker det är lika roligt varje gång? MVH David

Svar: Eftersom som vi har så enormt många karaktärer som ligger och väntar i vårt arkiv så är det ingen fara att vi tröttnar, vi varvar friskt med alla våra småstadslivfigurer, och det är ju nya på väg in så vi fortsätter gladeligen vidare så trött är vi inte, långt ifrån

2.ser du ibland dina karaktärer i människor du möter på gatan? jag såg te x agneta på stan igår. lite smalare, no offence, dokk. /Danne


Svar: klart man möter många av våra figurer ute i vardagen, affärer-arbetsplatser-krogen m.m det är ju därute i samhället vi hämtat dom, men vi har inte tagit nån person rakt av utan plockat lite smått och gott av varje, hehe jo tack du! Agneta är lite satt hon hehe..


3.Om vi tänker oss att du fick välja helt vidt och brett, inga hämningar, i vilket sammanhang eller vars skulle du vilja se Småstadsliv då? och då får det vara hur galet som helst, du väljer fritt ;) /Johanna Sjödin

Svar: Hm, det skulle såklart vara lite intressant om vi fick göra filmversionen av hur jänkarna jagade ifatt och fångade Usama Bin Laden, våra figurer skulle nog fixa det galant dom med Stånk Tommy i spetsen.
Stånk Tommy jagar Bin Laden istället för Lurvpösar i Hollywood filmen Stånk Tommy SWAT TEAM!

4.Var får du allt ifrån? Hehe, nä jag skoja bara... Kunde du i din vildaste fantasi tänka dig att folk i varenda liten håla i vårt avlånga land, 3 år efter "sketchdokumentären" kom ut skulle svänga sig med replikerna som en gång bara fanns i ditt huvud? /Stina

Svar: Jag visste att vi hade en unik rolig grej på gång, men att det skulle bli så här fanns inte i min vildaste fantasi nej, att det skulle bli en sådan här hype övergår allt förstånd men är samtidigt så jäkla underbart kul, att det lixom går med så små medel nå ut till så många och faktiskt kunna leva på det, helt fantastiskt roligt.


5.Karaktären Stånk-Tommy är så sjukt lik en hobby-mekaniker, strax norr om Kramfors. Han skriker och lever fan när han skruvar med bilarna, så kärringarna blir rädda när dom går förbi ute på gatan! Är Stånk-Tommy baserad på någon verklig person? Man kan ju tro att det är han ;-) /Stefan

Finns denne omtalade man på riktigt alltså?!
Svar: oj oj det låter ju livsfarligt, finns alltså den mannen i verkligheten, hehe..Stånk Tommy är en mix av en rad personer från min lilla by i Alfta, mestadels från två livslevande figurer härifrån. Jag nämner inga namn idag, det kanske kommer i en bok när allt är över, sanningen! jara, men jag tror det finns lite småstadslivsfigurer lite varstans faktiskt.

6.Jag har flera frågor..
varför mobbar johanna allltid agneta,
Svar: Jag tror inte hon mobbar henne, men däremot skäller hon på hennes eviga gnällande och ältande över hennes gamla gubbe Knut m.m
har johanna varit otrogen mot ingemar och isåfall vet han om det?,
Svar: Jag tror faktiskt inte hon varit det, om så är fallet så vet då Ingemar inget iaf
har agneta några barn eller släkt över huvud taget?
Svar: Agneta har inga barn men släkt har hon iaf lilla tanten.
hur kom du/ni på allt runt kring karaktärerna typ dess utseende och så.
Svar:  Vi byggde dom flesta karaktärer i köket där vi jobbade på krogen jag och Christian.
varför är christer så snygg.
Svar: men tack du! varför hehe hm? nja snygg vet jag väl inte.. men jag käkar mycket fika och dricker enormt mycke påtår,det kanske är därför da.
var ni verkligen i amerika och i spanien i filmerna?
Svar: Yes! vi var i New York och i nerja Spanien.
hur hittade ni personerna som gör alla roller i filmerna, känner ni dem sedan tidigare eller plockade du/ni helt villt?
Svar: övriga roller spelas av bekanta och arbetskamrater från krogen, glada amatörer allihopa.
heter kentas morsa jonnsson i efternamn med tanke på att tommy och örjan heter bengtfors.
Svar: Japp! Jonsson är det rätta efternamnet.
vart kom stånk ifrån?? // J
Svar: Stånk kommer från denna mekanikers eviga skrikande och stånkande under motorhuven när han skall mecka bilar, jag tror han tycker det är lite småtråkigt att mecka serru.

7.om någon vill ha en/fler karaktärer till en privat fest, har ni någon åldersgräns på hur gammal/ung man måste vara för att få "hyra" er? :D

Svar: Just nu kan inte vi ta emot några privata bokningar vi är fullbokade resten av året, men det är inga åldersgränser eftersom filmerna är barntillåtna är vi det i verkliga livet åxå.


8.Hej! Brukar någon av er bli jättenervös inför Småstadsliv Live? Eller är ni så vana så att det har "vuxit" bort? :) Kram! /Karin

Svar:Vi är nervösa hela gänget eftersom vi aldrig hade stått på en scen förut, vi är ju glada amatörer från krogsvängen utan erfarenhet eller utbildning, och jag kan säga att jag var duktigt nervös första gången jag klev upp på scenen, så nervös att jag bara gick runt och gäspade hela tiden, till sist sa Christian åt mig att andas lite. Och nervös är vi fortfarande men det känns mycket bättre idag, vi har väl blivit lite kaxigare nu.

Mycket nervöst var det innan scendebuten i Edsbyn sommaren 2010, som även kommer ut på DVD snart med hela showen samt unikt extramaterial bakom kulisserna.

Tusen tack för alla era frågor och hoppas ni är nöjda med mina svar!

Bästa hälsningar!

Christer Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar