tisdag 17 maj 2011

10-kronors teatern

"Ursäkta jag skulle vilja dansa med dig, är det okey?"

Att jag är ett stort David Lynch fan tänker jag inte sticka under stolen med, och det är på grund utav det som tanken bakom 10-kronors teatern kom till.
Där vi bryter av en liten stund med lite djublodande och svårbegriplig konstnärlig teaterkonst i ledning av Calaisia och hennes två kusiner Roger & Kaj, sen vet jag väl inte hur mycket hennes kusiner förstår av det dom gör eller hur mycket dom vill vara en del av detta, sanningen är nog snarare så att Calaisia mer eller mindre tvingat sina två kusiner att ställa upp i detta och iförd sina kroppstrumpor skall gestalta och skildra hennes djupblodande pjäser.


Kaj & Roger i 10-kronors teatern

Detta teatersällskap gjorde entre i den andra småstadslivfilmen och gjorde sitt första scenframträdande på ett jaktmöte djupt inne i dom djupa hälsingeskogarna på älglösa jaktlags marker.
Det blev en djup kontrast till själva mötet där jaktlaget hade väntat sig att Janne skulle dra några riviga dragspelsklassiker och det traditionella spritlotteriet skulle gå av stapeln, men Staken som var arrangör av paus underhållningen ville annat.



Och för den som inte kan sitt David Lynch kan jag nu avslöja den dolda hyllningen från min sida till en mästare i David Lynch och en scen från i mitt tycke världens bästa tv-serie någonsin nämligen Twin Peaks.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar