tisdag 3 maj 2011

En dag med filminspelningar och ett stort improvisations party.

Idag gjorde alltså två nya figurer entre.

Nu har alltså två nya karaktärer sett sitt första dagsljus nämligen Micke & Tomas och vi improviserade hejvilt med en mycket svår skrattattack som följd från min sida där vi fastnade i minst 25 omtagningar, sorry gänget!
Men Christian kan ju spåra ibland så man muppar ur helt "Då var vi på Patriks fest ändå!" och det låter väl inte så kul, men i diskussionen som vi var i så blev det för mycket för mig och kände direkt att det är livsfarligt med total improvisation i scenerna och Christian fick nog säga den repliken minst 25 gånger allt medans jag bet mig blå i läppen och kvidande försökte hålla mig.



Idag fick jag en hänsynslös skrattattack på Christian med en 25 omtagningar som följd, svettigt!
(Denna bild är från en annan skrattattack liknande den idag)

Men som jag påpekade i mitt förra blogginlägget är just storyn runt dom här två figurerna íntressantare än själva personerna i sig, men frågan är om vi får den tid som behövs för att kunna berätta den, för det börjar bli tight om tid nu om vi ska kunna hålla filmen runt 90 minuter.
Svårigheten är ju att på så kort tíd som möjligt berätta storyn så att ni förstår och kan skratta åt vår vinkling av misären, för det är ju många småberättelser som ska få plats i denna film.

14 av totalt 33 scener är nu filmade och hela produktionen med Roxa filmproduktion bakom det tekniska har gjort ett grymt jobb, kan vi hålla detta i samma stil i dom resterande scenerna kan jag nästan börja känna att detta kommer bli vår bästa hittils, iaf storymässigt och tekniskt.

Men det är klart, nog har vi prickat ganska många godbitar i dom första 14 scenerna och det finns ju en del galenskap kvar i dom kvarvarande 19 scenerna, det är ju nu det tar fart om man säger!

Och idag bidrog jag ganska mycket till nästkommande films tabbar och omtagningar och det har ju blivit en del sen förr också, typ se nedan!

1 kommentar:

  1. helt jävla fantastiskt äre! jag skrattar ihjäl mig, trots att jag är mas så är ju detta åter igen helt fantastiskt! sluta aldrig med detta för jag kommer bli sjuhundra år gammal av allt skratt! hahaha..

    SvaraRadera