söndag 18 september 2011

Janne i älglösa jaktlag heter Sölve och är min far.

Fick en fråga på mailen häromdagen och det stämmer.

Sölve Johansson som spelar Janne i älglösa jaktlag är alltså min far, och det var hos honom jag skrev den första liveföreställningen Småstadsliv LIVE "Bland vargar & städkärringar" som hade sin premiär sommaren 2010 vid hembygdsgården i Edsbyn.


Sölve till vänster som spelar Janne i filmerna är min far och spelar mer än gärna en liten trudellutt på sitt dragspel.

Sölves lilla stuga som ligger vackert beläget vid foten av Galvsjön skrev jag och snickrade ihop vår första show alltså, men det var tufft, mycket tufft!

Och jag har absolut ingenting emot dragspel, tvärtom. Jag tycker dragspelet kan vara en mycket trevlig ingrediens i både rocklåtar som kärleksballader, jag tycker om dragspelet vid lägerelden som vid midsommarstången.

Men dragspelet kan vara väldigt ansträngande att lyssna till när man skall skriva manus, sen vet jag inte varför farsans dragspel måste låta så frunktansvärt högt, hur jag lyckades gnugga ihop manuset till första liveshowen är mig fortfarande en gåta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar