lördag 23 oktober 2010

Turnédag 1, anna bloggar

Ja då sitter vi nu i turnèbussen otroligt nöjda med kvällen. Å vilken publik!!  Söderhamn..ni äger :)
Dagen började men att jag inte fick upp bagageluckan på min bil (Svarta Faran), fick panik med tanke på all packning som skulle med. Skulle gänget bli utan frukost i morgon? Skulle inte Kenta få sin snus? Mitt schema över när alla/allt ska ut på scenen....ja de skulle ju inte funka. Tommy går på scenen med Skalman, nää va fel de skulle bli. Paniken la sig efter en kvart..phu.
Påväg mot Bollnäs plockade jag upp Sofie och Elin, bilen blev riktigt full med packning.
Kommer till Granströms ljud- och ljuslager och möts där av en gigantisk pippigul turnèbuss, vi ser snabbt att rekvisitan inte får plats i bagageutrymmet..panik IGEN!  Snabbaste och bästa lösningen vart att hyra ett släp. men vad händer då?!? Jo Martina ringer och säger att hennes bil pajat mitt ute i skogen ...PANIK!  Snabbt iväg med Svarta Faran och plocka upp Martina, Christian och Christer. Men nu då...kan vi åka nu?? Å DE KUNDE VI!  Landade på Folkan i Söderhamn med andan i halsen. In med alla prylar och pizzalunch på de. Tiden gick väldigt fort och vips så var det dags....premiär!
Alla var lite tagna av stundens allvar när Granström körde igång introt...men det släppte snabbt. VILKEN PUBLIK!!!  Ojojoj vilket mottagande skådisarna fick när de kom ut på scenen..SUCCÈ!
Allt flöt på som det skulle...phu tur för mig.
Nu är vi alla nyduschade och är påväg till Hudiksvall för att få i oss lite käk. Sedan lägger vi oss i de små små små sängarna i bussen och somnar som ovaggade småbarn. Imorgon när vi vaknar är vi i Östersund, då kör vi igen.

Sofie kör singelturnè för fullt och stöter på allt å alla...typiskt henne!
Ha de bra, vi ses där ute!
Kram Backstage manager Anna  <3

3 kommentarer:

  1. Dåligt me ragg idag, hoppas på bättre lycka i Östersund!! ;) /Sofie

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara; NI ÄGER!!! Fy sjutton va ni gör det bra! Tack för en kanonföreställning! Skrattar än.... ;)

    Mvh Söderhamnare

    SvaraRadera
  3. herre gud vilka galningar ni är!!!!toppen,,å detta med bilarna-skönt.skulle vilja vara så tok-kul...grattis till er alla å god jul

    SvaraRadera