torsdag 21 oktober 2010

Torsdag (crille bloggar)

Nu sätter jag mig ner i den mjukaste soffan jag kan hitta, sedan tar jag ett djupt andetag och börjar sakta gå egenom hur i helvete det kunde bli så här.
Året är 2008 och vi skall ha premiär för vår första film som vi valt att kalla Småstadsliv, som egentligen om jag skulle fått bestämma ha fått titeln stora kukar från Bremen.
Men dom övriga gänget hejdade mig, vilket jag är dom evigt tacksam för idag, Hua! Scary! men det bevisar bara hur lite jag visste hur stort detta fenomen småstadsliv skulle växa sig, kolla bara på vår första beställning av dvd filmer av småstadsliv 1, jag tyckte vi tog i när vi tog hem 200 ex som vi skulle sälja, fan man vill ju inte stå med ett stort lager och en massa filmer som ligger och skräpar.
Idag har vi beställt närmare 20.000 tusen ex, plus att jag i dagarna fick hem ytterliggare 1000 ex av småstadsliv 1, ni hör väl hur jävla galet detta är.
För alla fimerna går varje dag med destinationer som Vilhelmina och Malmö, för att inte tala om, Australien och Nya Zeeland. GALET! Har jag redan skrivit, men vetskapen att Stånk tommy står och vrålar nånstans på andra sidan jordklotet bland kängurus och krokodiler är ju helt twistat.

Sedan skulle det här stora kompis och småstadslivänget ställa sig på en scen och agera, Martin Göransson vinklade detta på ett bra sätt.
Han sade att detta var ett livsfarligt experiment, vilket var helt rätt.
Här skulle nu helt obildade amatörer utan tidigare erfarenheter av teater eller andra live framträdanden ställa sig på en scen och framföra en show på 90 minuter, som dessutom har skrivits och regisserats av en man som aldrig gjort detta tidigare heller, dvs jag.

Vi hade sålt över 2000 biljetter till våra premiär föreställningar i Edsbyn, det livsfarliga experimentet skulle få en ganska så stor publik alltså.
5 minuter kvar till ridån går upp, Christian buffar till mig och säger att jag måste andas eftersom jag bara går och gäspar, men vafan det känns ju som nån har dragit åt en livrem över bröstet.
Martina trippar förbi fram och tillbaka och tokfnittrar i logen, hon går knappt att få kontakt med, andra bara pladdrar i saker som nån omöjligt vill diskutera nu 5 minuter innan vi skall ställa oss på en scen för första gången inför över 500 pers, å fyfan!

1 minut kvar, det blir dödstyst i logen, skräcken och ångesten sköljer över oss, fan! varför gör vi detta?! det räcker väl med att vi spelar in film, varför måste vi utsätta oss för det här?

SVARA NÅN!!!!!!

Ridån går upp, kvar i logen stannar dom skräckslagna amatörerna Christer-Martina-Christian-Martin-Sofie-Helene-Hans och Peter, ut på scen går Agneta Patrull och Johanna Andersson, Inga Gerd och Allan Schött, Venus och Vanessa, Örjan, Staken och Skalman-Lichln, Ingmar- för att inte tala om Stånk tommy och 10-kronors teatern och bara KÖR!!

Succen är total och med en flera minuters stående ovation så hoppar vi nu in i turnebussen med ett jäkla självförtroende, fan vad detta ska bli skoj!!

http://www.youtube.com/watch?v=Yo3aFisE_-I

ses därute gott folk!!

/ Crille



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar